Tuesday, November 24, 2009

mak..angkat telefon...


mak yang comel kat tengah tu...


Salam..lame tak menulis kat blog ni…hm…rindu rase..tapi kali ni bukan nak sambung cerita….tiba-tiba nak menulis perbualan telefon antara aku dan mak…huhu


Malam tadi aku telefon mak kerana terlampau bosan keseorangan di rumah dan rindu kat emak. Semalam aku pergi ke Kuala Sepetang bersama dengan Rubi dan Abg Nije. Escort En.Azrilnizam Omar coz dia ada talk masa tu..huhu..


Nak jadikan cerita, Rubi yang membawa kereta pada masa tu boleh masuk ke tol nak pergi ke Ipoh bukan nak pergi Pulau Pinang…so, kami terpaksa la exit Kuala Kangsar..tambah lagi 3 ringgit duit tol.


Aku pun ceritakan hal ni kat mak aku, mak aku pun cakap, nape tak lajak terus sampai ke rumah..boleh makan buah rambutan..hm..tak per la mak…raya haji nanti insyaAllah nantikan kepulangan anakmu ini…


Aku pun tanyerla kat emak..ramai ke orang ajak datang kenduri kahwin tahun ni..yer la..mak aku kan orang penting kat kampong..keh3..ramai sangat katanyer…ni pun baru je balik dari 2 buah kenduri, tapi kenduri seorang berkhatan n seorang lagi bertunang..


Dah cerita pasal bab kahwin ni, mak aku pun bergosip la ngan aku pasal satu cerita..ish3…ada la orang kampong aku yang bakal berkahwin..tapi berkahwin kerana telah melakukan perkara yang dilarang oleh Allah SWT..hingga menyebabkan dia mengandung..dan usia kandungan sudah mencecah 4 bulan. Astaghfirullah...semoga Allah menjauhkan kita dari perkara yang tidak baik ini dan mengampunkan dosa-dosa mereka yang ingin bertaubat…insyaAllah.


Sedih rase bila dengar cerita macam ni..coz jadi dengan orang yang kita kenal dan berkawan. Mak aku cakap pihak perempuan nak adakan juga majlis perkahwinan..yer la untuk anak ‘kesayangan’. Mak dengan ayah ni, walaupun anak dia dah menconteng arang pada muka, tapi masih lagi sayangkan anak. Masih lagi sanggup berpenat lelah untuk mengadakan majlis kenduri anak.


Hm….ape lagi ye..oooo..mak kate..susah skang ni bila tak de kereta..nak p klinik susah, nak p beli barang pun susah..nak p beli penyapu..tapi adik aku cakap mcm ne nak bawa penyapu dengan motor…tak pe mak..nanti biar anak mak ni buat penyapu lidi jer…hehe…


Aku ada cakap yang dah 4 hari aku tido sorang-sorang kat rumah..pas tu mak aku pun kate..banyak la istighfar…kalau dah sorang2 kat rumah…pas tu, mak kate, pergilah makan kalau bosan duk sorang-sorang..ade ke nak suruh makan..huhu…

Banyaknyer mak kate..huhu


Lastly nak akhiri perbualan…mak kate lagi…jaga diri baik-baik…pejam mata elok2..tidur elok2…hehe..rase manje plak bila mak ckp mcm tu…yer la dia tau anak dia ni tido sorang2…baik mak…sayang mak..Assalamualaikum.

4 comments:

lillah أمي هريرة said...

uhu... anak emak...

walaupun bertukar status dari single kpada married..

status anak emak tetap akan kekal..

tido baik2 ya... ;)

Nooreena said...

owh rindunya pada emak... saya! hehehe.. :D

lillah أمي هريرة said...

lekas call emak !

:D

penguin kutub said...

lillah..
mestila anak emak..huhu...status??apakah...hehe

nak tdo dah..zzzz..

erin:
jumpa mak raya nanti ye erin...huhu