Thursday, December 31, 2009

sepanjang 2009


tahun 2009 seperti juga tahun-tahun sebelumnya..banyak kenangan pahit dan manis yang dilalui...





kematian..5 Januari 2009
tahun ini dimulakan dengan satu berita kematian...bapaku telah kembali ke rahmatullah..pada 5 januari 2009 semasa usianya 72 tahun. semoga rohnya dicucuri rahmat ilahi dan ditempatkan dalam kalangan orang yang soleh..amin.

tamatnya pengajian..27 Julai 2009
alhamdulillah..tahun ini juga tamatnya pengajian aku dalam bidang pengurusan rumah tangga..eh, pengurusan sumber manusia..huhu..selama 3 tahun belajar di USM akhirnya aku menamatkan pengajian dengan baik. berkat usaha, doa, dan tawakal hanya Allah jua yang mampu memberikan kebaikan tersebut.


aku memikul tanggungjawab baru..3 Ogos 2009
hari pertama memulakan kerja di Sahabat Alam malaysia. penyesuaian diri yang sangat memerlukan aku untuk sensetif dengan keadaan sekeliling. tapi, aku masih tidak mampu untuk menyesuaikan diri dengan baik walaupun hampir 5 bulan di sini.

hari Kelahiran 7 Ogos 2009
genap usia 23 tahun..banyak ranjau dan kemanisan yang dilalui sehingga aku berada di sini.terima buat mereka yang meraikan hari kelahiran ku yang amat bermakna ini.

konvokesyen sedih dalam gembira 15 Ogos 2009
sedih kerana tiada keluarga yang hadir pada hari kejadian...beberapa masalah melanda menyebabkan tidak mahu untuk hadir ke majlis ini.namun, atas satu semangat tetap juga mengambil ijazah sarjana muda dihapadan naib canselor USM. terima kasih atas kehadiran seorang yang bakal menjadi pemimpin diri..insyaAllah.



aku & dia..22 september 2009 (3 syawal 1430)
bulan syawal yang diraikan..hari raya pertama yang diraikan tanpa bapa tersayang..aku redha..segalanya ketentuan ilahi. tapi, dalam kesedihan ada kegembiraan yang diberikan oleh Allah kepada hambanya..hari ini batu putih bertukar tangan..semoga ianya kekal..amin...

latihan diri...30 nov-13 dis 2009
memasuki fasa ini..aku dan teman-teman lain bermusafir di 3 buah negeri..pulau pinang, perak dan kedah...banyak pengalaman yang tak dapat dilupakan..aku gembira berad di sini menerima ilmu yg pelbagai dari mereka yang mempunyai latar belakang ilmu yang berbeza..sangat bermanfaat...



fasa seterusnya...26-27 dis 2009
melangkah ke dewan muzakarah USM untuk menghadiri kursus kahwin..huhu..insyaAllah..untuk persediaan masa hadapan yang bakal tiba. doakan yer sahabat agar segalanya berjalan dengan lancar serta dimurahkan rezeki...dan Allah menetapkan hati-hati orang-orang di jalanNya...

penutupan 2009...
masih lagi dalam dilema..satu ujian yang membuatkan jiwa kacau..sehingga ujian-ujian yang hadir datang bertimpa-timpa akibat stress yang melanda diri...ya Allah tutupkanlah 2009 dengan kemanisan dan kegembiraan ya Allah...amin...

2 comments:

lillah أم هريرة said...

wherever u are... all the best... aja aja fighting =D

may always in Allah's blessing & guidence.. amin

love u always ~

Princess Abel said...

stuju2... same ngn kak lillah.... all d best!!! tingkatkan penghasilan kastat yg sedap tu...:p