Friday, May 29, 2009

berkata2 sambil fikir mase dpn..huhu



hari ni..jumaat, tetibe rasa nak menulis dalam blog ni. tapi tak tahu nak tulis pasal aper..mungkin sedikit merepek untuk meluahkan isi hati dan juga bermonolog dengan diri sendiri yang hampir2 terasa kebosanan maksima akibat tiada kerja di hari praktikal ini. supervisor pun tak mem berikan ape2 arahan. jadi aku pun menulis menggunakan komputer milik organisas ini...

nak merepek pasal mendirikan masjid.....



cuti sekolah nak bermula esok..ramaila ibu bapa yang akan mengambil cuti untuk bersama dengan anak-anak mereka. ada yang akan melancong, ada yang akan pulang ke kampung dan ada juga yang terperap di rumah sambil menghitung hari untuk bekerja dan kembali ke sekolah semula.


musim-musim cuti sekolah ini, tak kurang juga sahabat-sahabat, saudara, kenalan dan berbagai lagi kumpulan manusia yang akan mendirikan masjid...mengadakan walimatul urus untuk berkahwin. meh aku sebut ckit nama-nama mereka..kak sahada+ abg Azrul, husnil+ustaznya, gayah+afzannya...yang ni warga-warga usm yang akan mengadakan walimatul urus. sahabat di waktu sekolah plak pun bernama azrul gak..n kenalan di tempat praktikal ni plak..kak sharipah, abg halil, en. arif(adiknya kawin) n ramai lagi la...tak larat nak sebut dah...ada juga yang membuat persiapan untk bertunang. hm........

masing-masing ada agenda tersendiri,....aku? apa yang aku nak buat yer...em...biarlah aku menjalani latihan praktikal...biarlah mereka yang agak cbuk mengambil cuti...huhu




nak merepek pasal kawan2...




dah lama tak berjumpa dengan shbt2 MT (geng pling rapat kat USM). rindu rasanya nak bermeting. rindu rasanya nak ada tugas sbg S/U. rindu gak nak kena marah n nangis mcm dlu2..huhu...farhana, fairuz, asma,lilah, saiful, zaidi n ding...jauh di mata dekat di hati tau....hehe..tetap ingt kat semua w,pun cbuk (buat2 cbuk..hehe) wpun, fairuz dekat jer umahnya tp tak dpt gak nak berjumpa dengan dia..insyaAllah akan diusahakan untk dtg...tak lupa gak kat romate...sha..lame tak bersms dgn dia....rindu sgt....


nak merepek pasal adik2 PPM...
adik2 PPM ni la penyambung segala amanah...hope adik2 semua tabah n jgn putus asa k..wan, abel, husnil, farid, intan, ayuni,qayyum n pak lang...jgn lupe kontek kak wahid yer...kak wahid pun insyaAllah akan keep in touch ngan korg sume...


nak merepek pasal diri sendiri....

risaunyer nak menjadi sebahagian dari masyarakt yang lebih besar dalam komuniti di luar kampus...huh! boleh berdegup kencang jantung kalu pk lame2..bkn aper..first skali kna cri keje..keje ape la yg akan menjadi nadi penyambung hidup diri ni di kala kegawatan ekonomi yang melanda negara. dulu hidup ngan PTPTN jer...duit tak cukup boleh merintih n tagih simpati pada akak n abang..tp skang nak mintk kat saper plak...suami kot...huhu...haah la...insyaAllah dah nak grad ni...rasenyer sesuai sgt la kalu aku nak memikirkan soal hati secara lebih mendalam, matang dan memikirkan masa depan....kwa3...tetibe nak nyayi lagu permata yang dicari plak...huhu...


em...banyak palk nak merepek pasal diri sendiri ni..tp tak pe lah dah blog sendiri tak kisahla nak tulis ape pun kan..janji aku bahagia n tak menimbulkan rasa sakit hati or terguris pada sesiapa. if ade yang terasa hati ke, memendam perasaan ker..terguris perasaan ker..terperasan ker...just tell me the truth ok...bgtau jer..insyAllah lapang dada mendengarnya dengan hati yang terbuka...wah3..memang merepek jer...



sebelum nak habiskan entry ni...jangan lupa kawan2 kat aku ek...insyaAllah aku pun tak lupa kat korang...tapi sambil2 ingt kat dunia ni jgn lupa ingt mati yer...salam...

1 comment:

budaktunggal said...

jgn reisau k...wan x lupe kak waheed yg byk wat lawak..hahaha..nnti kalo ade ape2 ttg ppm wan tanye k...kalo wan call jhn x angkat lak...hahah..
hai entri yg baru wat ni bunyi nye mcm x sabo nak kawin jer....hahhaha