Friday, June 5, 2009

luka di tangan nampak berdarah luka di hati siapa tahu

perkara yang sedih hanya diri sendiri je yg tahu..kenapa, mengapa dan bila ia terjadi pada kita. namun, air muka yang menunjukkan riak muka tidak bersemangat atau berperangai pelik mungkin akan menampakkan kita dalam keadaan sedih.

saat ini aku berasa sangat sedih, tapi insyaAllah masih lagi gembira dengan segala nikmat yang Allah beri. jika tiada perasaan sedih bagaimana aku hendak menggambarkan rasa hati yang gundah ini?

ya Allah..ye hanya Allah yang tempat kita memohon segalanya. ketentuan telah ditetapkan. namun usaha dan kegigihan kita dipandang untuk menentukan di mana destinasi kita.

bukan menidakkan rasa hati. tapi mencari yang pasti dan hakiki, juga lari dari maksiat hati. walaupun luka dihati tapi lebih indah jika disulami dengan hati yang lebih tenang.

luka di tangan nampak berdarah luka di hati siapa tahu..tatkala aku menulis entry ini...aku baru tersedar yang jariku ini terluka...mungkin terlampau sedih, sehingga aku tidak perasan dengan realiti hidup yang sedang berlaku. mungkin sewaktu aku membuka kertas, terkena bucu yang tajam, atau semasa sedang membelek fail..entah aku tak tahu..terperasan setelah setitik dua darah menitis...

biarlah...hanya setitis dua...blm lagi darah pejuang2 yang berjihad...

semoga Engkau tahu hati2 ni masih gembira dengan nikmat dan ujianmu ya Allah...

3 comments:

Nooreena said...

Salam Waahida. :)
Kuatkan hati ye. Banyak lagi dugaan yang perlu ditempuhi.. Perjalanan yang masih panjang berada di hadapan. Semoga terus kuat. Chaiyo!


PS: Foohh.. fooohhhh.. tiup semangat sket. :D

lillah said...

Allah tahu....

Allah tahu apa yg manusia x tau...

penguin kutub said...

thanks yer lillah n erina...betul tu Allah tahu n masih panjang lagi perjalanan perjuangan ni...huhu..insyaAllah masih tabah lagi menghadapi ujian Allah...n gembira dengan ujian yang diberi