Monday, February 1, 2010

banyaknyer salah aku...

lately ni ape yang aku buat semua salah. semua tak kena dimata orang yang melihat. ade je salah yang ku buat. aku tak tau kenapa apa yang aku buat semua salah.
bodoh sangat ke aku ni?
aku bodoh sangat ke?
cube semua bagitau
aku rasa macam semua tak suka kat aku
semua tak puas hati dengan aku
semua tak suka dengan aku
kalau tak suke dan tak rase aku patut berada dalam kalangan korang semua bagitau
jangan nak cakap sesuatu yang sinis di depan aku
dan buat2 tak tau
aku tau ilmu aku tak segah korang
duit aku tak segah korang
kawan-kawan aku tak seramai korang
aku tak secantik korang
duit aku tak banyak macam korang
dan aku selalu menumpang dengan semua yang korang ada
tapi tak boleh ke aku berada dalam kalangan korang????????
pandangan korang buat rasa aku paling bawah
buat aku rasa tak layak dengan korang
aku ke yang ade masalah sampai semua tak suke aku??????
kenapa kalau orang lain buat mereka anggap tu sebagai lawak
tapi bila aku buat mereka anggap tu sebagai kate2 sinis?????
aku nak lari dari penang ni
aku tak nak hidup kat penang ni
aku rasa aku tak layak berada dalam kalangan orang yang berada di sini
tapi aku tetap ada kat sini kerana kerja dan perjuangan
kerana aku memerlukan kerja
untuk diri aku dan jugak keluarga
kerana perjuangan aku untuk jd org yang baik
kalau kat tempat lain
mungkin aku dah lame hanyut
aku sangat2 down

5 comments:

Princess Abel said...

salam, kak wahid comel...jgn sedih2 k... kalau dorg x nak kawan kak wahid, kiteorg ade (all ur sis in ppmusm)... lau senang2, dtg la lawat kiteorg kat sini yer..(wa~~ rase cam kat penjare plak, suh org datang lawat..hahha)..bawak puding skali... relly miz that puding la...

lillah أمي هريرة said...
This comment has been removed by the author.
haadzihi sabiiili said...

salam k wahed yang disayangi..
setiap manusia Allah cipta ada lebih ada kurang..k wahed bnyak kelebihan.dan setiap daripada kita ada kekurangan...Alah ciptakan kita dalam kepelbagaian ni adalah untuk saling topup kekurangan yang ada..
Look around you, look at the star, look at the sun. look at water..these are the signs for people of knowledge..SUBHANALLAH..setipa perkara da hikmahnya..Allah tak ciptakan sesuatu dengan sia-sia.

kita jangan kisah apa sumbangan dan layanan orang kpada kita tpi kita kisahkan sumbangan yang perlu dan wajib kita berikan kepada orang..insyaAllah hati akan terubat..Alah tak berikan kesusahan yang sampai kita tak tertanggung kan...ALLAH SAYANG K WAHED..ALLAH SAYANG KITA..

penguin kutub said...

terima kasih kpd sahabat2 semua yg memberikan komen...
abel:thanks yer abel..ni adalah post yg paling geram untuk luahkan rase hati..selalu pendam jer..huhu
lillah:akak rase dah bnyk sabar dgn kerenah org..tp nak kena banyk2 kan lagi yer..n contoh org yg penyabar tu...buat kak wahed memg rase2 kna bersabar..
ana:..thanks..akak ucapkan atas semangat dan teguran yg diberi yer...

lillah أمي هريرة said...

maaf kak... lillah x tahu al kisahnya masa tu...

=(

tukar contoh la centu...

contohi Khaulah.. contohi Zainab,.. contohi khadijah...

p/s delete komen sblm ni...