Wednesday, February 10, 2010

ke jinjang pelamin....bersantai di tepi pantai (klik untk tgk gambar)

alhamdulillah...hari sabtu 6 februari 2010


akhirnya separuh dari ibadah sudah diselesaikan..
perkahwinan sepasang mempelai yang telah diijabkabulkan pada tanggal 5 Februari 2010


yang penting kenduri ni kenduri kak ila..rakan sepejabat aku..huhu


lebih kurang 4 jam mase yang diambil nak pergi ke rumah dia. dari pulau pinang menuju ke pulau pangkor dan seterusnya menaiki feri.


dalam perjalanan kadang-kadang terfikir juga..betulke jalan yang diambil ni..coz baru first time pergi dengan org yg tak tahu jalan ke sana dan kita jd co-pilot..huhu..tp yang bestnya..selamat sampai dengan baik.

masa di sana sempat la juga shopping makanan laut. di laluan perjalanan untuk pulang. sempat juga aku singgah ke rumah ku di kampung ketior..Alhamdulillah melihat muka mak dan juga adik dan rumah yang tidak berselerak bila aku tiada..hehe..aman rasanya


walaupun ada peristiwa yang tak dapat dilupakan masa ni..tapi aku gembira kerana aku dikurniakan seorang sahabat yang baik..


hari ahad yang seterusnya..aku ke teluk bahang..di sana bersama dengan rakan2 untuk rehlah Angkatan Pemuda Pemudi Islam (API) walaupun hanya 14 orang yang hadir, tapi aku melihat bahawa itulah kemampuan yang kami boleh lakukan..sebab tu la Allah hantar 14 orang sahaja..kalau tak, entah pukul berapa kami akan pulang memandangkan petang tu kul 3 ada press conference.

rehlah API ni berkonsep santai..kami berjalan ke pantai lebih kurang 2 km. di suku perjalanan kami bertemu dengan ular yang melingkar...wah..mengucap panjang rasanya..nasib baik ular ni diam je..tdo kot..huhu...di sini, kami buat BBQ dan seterusnya kaum muslimin mandi manda. air sangat jernih dan dapat melihat ikan-ikan kecil dan beribu-ribu sibut. subhanallah...
sambil berkenal-kenalan..kami mengisi minda kami dengan pengisian yang diberi oleh Saiful dan abg Salman...seronok2...


rehlah tamat pada jam 1.00 petang dan semua balik dalam kepenatan dalam gembira=)

No comments: