Saturday, October 24, 2009

kerana aku seorang perempuan...part 1

kringgggggggggggggggg!!!!!!!!!!!!
jam loceng yang berbunyi membuatkan tidur aku terganggu. dengan malas aku mengambil tuala yang berada di atas lantai selepas mandi malam tadi. penatnya bila terpaksa ke dewan kuliah waktu- waktu pagi begini. rutin sebagai seorang pelajar.
aku hanya mengenakan seluar jeans lusuh bewarna biru dan kemeja t besar seperti baju abang aku. sebenarnya memang abang aku yang bagi kerana saiznya lebih kecil dari saiz badannya.
rambut separas bahu aku sisir ke belakang dan aku mencapai beg sandang belakang bewarna hitam yang penuh dengan khazanah yang diperlukan. sebelum pergi aku sempat mencapai handset yang sudah penuh bar baterinya tanda di cas malam tadi.
tepat jam 9 pagi aku berada di dalam dewan kuliah. pensyarah masih lagi terkial-kial membetulkan lcd sambil membetulkan microphone yang tersepit di kolar baju.
aku melihat-melihat sekeliling dewan kuliah. pintu utama dewan dimasuki ramai pelajar-pelajar yang mengambil jurusan pengurusan. ade yang memakai baju kurung, ade yang hanya memakai skirt, dan yang paling aku nak tergelak, ada juga yang memakai baju songket bunga tabur dengan kasut tumit tinggi dan make-up yang tebal seperti raja sehari nak bersanding di atas pelamin..arggh...mahu ke kuliah ke? monolog ku dalam hati.
tamat saja kelas aku bergegas pula ke perpustakaan menelaah subjek yang telah diajar, subjek pengantar pengurusan dan mencari maklumat tambahan.inilah rutin ku selepas sesi pembelajaran. hari-hari aku di universiti lebih tertumpu pada pelajaran walaupun aku nyata seorang yang malas untuk melakukan hal-hal lain.
tengah hari ni, aku makan nasi bersama ayam goreng di cafe Gemilang. ayam goreng yang rangup dan memang kesukaanku. aku terserempak dengan rakan sekuliah merangkap kawan baikku. Aku pun pelawa mereka makan bersama. nina, aju dan shanti. nina seorang gadis yang sangat mementingkan kecantikan diri. rambutnya lurus di rebonding, bulu matanya dilentikkan dan bajunya saiz S walaupun aku rasa dia sesuai dengan saiz L. aju pulak bertudung dan lebih lembut orangnya. cuma kadang-kadang lembutnya bertukar garang.orangnya nampak manis..shanti seorang gadis india dari ipoh, perak. suka bercakap.
habis makan aku masuk ke bilik dan mula membuka komputer riba kesayangan.ACER..hari ni aku menonton cerita kegemaran..NARUTO. NARUTO SHIPUDEN yang telah meningkat remaja. bagaimana seorang lelaki yang mempunyai kuasa dan mempunyai sifat setiakawan yang sangat tinggi. lelaki...............

2 comments:

Ana FyruZ said...

yeay2.. x sabar nk ikuti episod seterusnya hehehe :P

penguin kutub said...

thanks yer..tunggukan kemunculannyer...next episode