Tuesday, October 6, 2009

bau...tahan jer la...


argh...

bengang dengan hari2 yang ada ni..bukan tak bersyukur dgn hari yg diberi...cume tak tahan..em..busuknyer...


mulenyer malas nak hantar kat blog ni..tapi disebabkan tak boleh nak diluahkan secara direct pada tuan punyer badan..aku pun tulis kat blog ni..walaupun aku tau, yg org tu mungkin tak dapat membacanya...wahhhhhh


mest korang tertanya2 ape yg aku nak cerita ni..aku nak cerita pasal bau badan..keh3..geli plak kalu nak cerita..tp nak cerita gak..tak kire..aku pun tak tau la knape dia tak rase ke bau badan dia tu...aku yg hari2 yg menghidu bau ni pun nak loya n pening dah...ish3..macam dalam cerita impian ilyana..keh3...


kan ke menjaga kebersihan tu satu cara hidup islam...memgla ada org yg ditakdirkan bau badan dia tu kuat..tp ada cara nak hilangkan bau badan ni...kalu bukan dengan cara produk kecantikan or kesihatan..gune la bahan alami yang lebih murah dan baik.memang tak memudaratkan dengan izin Allah...


meh aku bagi pe'tua' nak bg hilang bau badan w,pun aku ni muda...perasan...


korang boleh gunakan tawas...kalu korang tak knal tawas ni ape..kat kedai runcit or kedai2 mini market mest ada jual...selalunyer tawas ni digunakan untuk menjernihkan air terutamanya air telaga...tp ada lahi yg korg bleh buat...lepas korang mandi...ambil batu tu n basahkan ckit ngn air n sapu pada ketiak..pas tu tak perlu pakai deodorant..insyaAllah...walaupun tak de bau harum..tp ketiak korang rasa selesa n tak de bau dah....
yang kat atas tu la rupe tawas kalu korang nak tau..kat tmpt jual jamu or kedai ubat pun ada jual air tawas ni....


tak perlu la korang sume nak pakai deodorant yang mahal2 kat ketiak korang tu..n tak perlu gak nak angkat2 ketiak kalu ketiak tu tak sama warna ngan kulit muka...pakai je baju yg tutup ketiak..mest tak malu nak tahan teksi...
ok dah...bukan nak mengata sape2...kalu tetibe aku pun ade bau badan..tegurlah yer...argh..nak muntah...

No comments: